Αναστασία Συμεωνίδου

()

Αναστασία Συμεωνίδου |

Μονωδία

 

Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη.
Σπούδασε Κλασικό Τραγούδι στο Νέο Ωδείο Θεσσαλονίκης με τη Σοφία Κυανίδου (2009, Δίπλωμα Μονωδίας με Άριστα). Συνέχισε τις σπουδές της στη Σχολή Μελοδραματικής του Κρατικού Ωδείου Θεσ/νίκης (2009-2012, βαθμός Άριστα) με τους Κατερίνα Καρατζά και Γιώργο Βαγιανό, όπου είχε την ευκαιρία να αντιμετωπίσει πιο ολιστικά το λυρικό θέατρο. Συγχρόνως μελέτησε ανώτερα θεωρητικά και πήρε τα πτυχία Αρμονίας και Αντίστιξης (τάξη Γ. Καραμιχάλη, Δημοτικό Ωδείο Θεσσαλονίκης). Στο Εργαστήριο Μπαρόκ Μουσικής του Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης (2012-2014) με καθηγητές τους Νάντια Φιόρου και Γεράσιμο Χοϊδά, εργάστηκε στην ιστορικά ενήμερη ερμηνεία και φωνητική κατάρτιση, έχοντας την ευκαιρία να παρουσιάσει και πρωταγωνιστικούς ρόλους (G. F. Handel -“Serse”). Στην παλαιά μουσική διέκρινε μια προσωπική ταυτότητα στην οποία αισθάνθηκε ότι μπορεί να επενδύσει και να μοιραστεί την αγάπη της για τη μουσική αυτή με το κοινό. Συνεχίζει την εμβάθυνση της στο ρεπερτόριο αυτό συμμετέχοντας στον Κύκλο Παλαιάς Μουσικής του Ωδείου Αθηνών (2014-2015) σε καλλιτεχνική επιμέλεια και διδασκαλία των Άρη Χριστοφέλη και Δημήτρη Κούντουρα.
Παρακολούθησε σεμινάρια ερμηνείας lied, όπερας και ορατορίου με καλλιτέχνες όπως Christa Ludwig, Kurt Equiluz, Cheryl Studer, Κώστα Πασχάλη, W.Dwigh Coleman, Kathryn Hardgrove, Άρη Χριστοφέλη, Κώστα Πασχάλη, Βαρβάρα Γκαβάκου, Michael Chance.
Έχει εμφανιστεί ως σολίστ σε ποικίλους χώρους και δράσεις, μεταξύ των οποίων  Όπερα Θεσσαλονίκης, Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, Αίθουσα Τελετών του Α.Π.Θ., Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Μουσείο Μπενάκη, Ιστορικό Ναό Αγγλικανικής Εκκλησίας Αγίου Παύλου, Γερμανική Εκκλησία , Ωδείο Αθηνών, Capella Casazza Νάξου κα, με σύνολα μουσικής δωματίου, ατομικά ρεσιτάλ και ορχηστικά σύνολα σε διεύθυνση Θεόδωρου Αντωνίου, Κάρολου Τρικολίδη, Jean Christophe Charron κ.α. To καλοκαίρι του 2016 ερμήνευσε το σύγχρονο μονόδραμα “Iphigeneia terrea” του Αλέξανδρου Καλογερά στο αρχαίο Ιερό του Διονύσου στα Ύρια της Νάξου στα πλαίσια των Διεθνών Μουσικών Συναντήσεων, με σύνολο μουσικής δωματίου της Ορχήστρας ΑΛΕΑ ΙΙΙ του Πανεπιστημίου της Βοστώνης. Συνεργάζεται  τακτικά με την Baroque Project Orchestra και το Ensemble 1619  ερμηνεύοντας έργα του 17ου-18ου αι.  
Σημαντικός άξονας ενδιαφέροντος του ρεπερτορίου της αποτελούν οι καντάτες του J.S.Bach, ένας πραγματικά ανεξάντλητος θησαυρός έμπνευσης και δημιουργίας, όπως επίσης και η υψηλή τέχνη του λόγιου γερμανικού τραγουδιού (lied). Ενδεικτικά αναφέρεται η επιμέλεια και υλοποίηση διάλεξης / εργαστηρίου «Η μεταμόρφωση του γερμανικού ποιήματος σε μουσική και ερμηνεία» σε συνεργασία με τον πιανίστα Γεράσιμο Χοϊδά στο ωδείο Μουσικοί Ορίζοντες (Μάιος 2016).
Συμμετείχε σε εκπαιδευτικά προγράμματα της Όπερας Θεσσαλονίκης (φεστιβάλ «παις όπερα»), όπως επίσης στην μουσική προετοιμασία και διεύθυνση πολιτισμικών δρώμενων στα πλαίσια  του ευρωπαϊκού προγράμματος Comenius στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.