Κλασσική μουσική

Κλασσική μουσική

Πιάνο

Μουσική γραμμένη στην ευρωπαϊκή παράδοση κατά τη διάρκεια μιας περιόδου που κυμαίνεται περίπου από το 1750 έως το 1830Ο ορισμός “κλασική μουσική” μεταφέρθηκε στην μουσική για να δηλώσει περισσότερο την διάκριση μεταξύ της “έντεχνης” μουσικής από την λαϊκή ή παραδοσιακή.
Η έννοια της κλασικής μουσικής, παρέπεμπε επομένως σε μία “ανώτερη” μορφή μουσικής σύνθεσης, με “σοβαρούς” σκοπούς και πέρα από τον ψυχαγωγικό χαρακτήρα. Ο όρος “Κλασική Σχολή” χρησιμοποιήθηκε αργότερα στη Γερμανία το 1830 για το έργο των Χάυδν, Μότσαρτ και Μπετόβεν.
Με τον όρο “κλασική μουσική” αναφερόμαστε ευρύτερα στην Δυτικοευρωπαϊκή μουσική παραγωγή που εκτείνεται σε μία αρκετά μεγάλη χρονική περίοδο, περίπου από το 470 μέχρι και την σύγχρονη εποχή.
Το επίθετο – κλασικός – προέρχεται από τη λατινική λέξη «classicus» δηλαδή κάτι εξαιρετικό.
Διάφοροι ορισμοί συνδέουν τον όρο με την ελληνική και λατινική αρχαιότητα, ως συμμόρφωση του ύφους ή της σύνθεσης με τα πρότυπα της ελληνικής και λατινικής αρχαιότητας.
H χαλάρωση που προσφέρει η κλασική μουσική, δίνει την δυνατότητα στους ακροατές της να είναι πιο ανοιχτοί με τον εαυτό τους σε σχέση με άλλους με αποτέλεσμα να γίνονται ίσως καλύτεροι στις διαπροσωπικές τους σχέσεις. Έρευνες έχουν δείξει ότι η κλασική μουσική βοηθά στην απεμπλοκή των συναισθημάτων και την καλύτερη επικοινωνία, οδηγώντας πολλές φορές σε πιο αυθεντικές και ειλικρινές συζητήσεις.
Όπως φαίνεται, οι οπαδοί της κλασικής μουσικής τείνουν στο να διατηρούν μια πιο υψηλή αυτοεκτίμηση, η οποία πολλές φορές οδηγεί στο να πρωτοπορούν πιο συχνά και να επικοινωνούν πιο καθαρά και πιο ανοιχτά από άλλους.
Ερευνητές στο πανεπιστήμιο της Northumbria στην βόρεια Αγγλία, διαπίστωσαν ότι η ακρόαση γνώριμων ήχων της κλασικής μουσικής ενισχύει την πνευματική εγρήγορση , την προσοχή και την μνήμη.
Το 1996/97, διεξήχθη μια ερευνητική μελέτη σε έναν μεγάλο πληθυσμό μαθητών μέσης ηλικίας στην σχολική συνοικία Cherry Creek στο Ντένβερ, Κολοράντο, ΗΠΑ. Η μελέτη έδειξε ότι οι σπουδαστές που άκουγαν συστηματικά κλασσική μουσική πριν την εξεταστική τους περίοδο, είχαν υψηλότερες ακαδημαϊκές βαθμολογίες. Οι σπουδαστές που άκουγαν άλλου είδους μουσικής όπως πχ rock’n’roll είχαν σαφώς χαμηλότερες βαθμολογίες.
Περαιτέρω, η μελέτη έδειξε ότι οι φοιτητές που άκουγαν κλασική μουσική κατά τη διάρκεια των σπουδών τους είχαν ένα σημαντικό άλμα στην ακαδημαϊκή τους απόδοση, ενώ εκείνοι που άκουγαν άλλους τύπους μουσικής δεν είχαν εξίσου καλά ακαδημαϊκά αποτελέσματα.

Βιολί


Τα όργανα και τα τμήματα σπουδών που ανήκουν κυρίαρχα στην κλασική μουσική είναι τα εξής:
· έγχορδα : Βιολί, βιόλα, Βιολοντσέλο, Κοντραμπάσο,
· Νυχτά έγχορδα :κλασσική κιθάρα, ‘Αρπα
· Πιάνο
· Πνευστά : Φλάουτο, Κλαρινέτο, Τρομπόνι, Σαξόφωνο, ‘Όμποε , Κόρνο , Τούμπα, Φαγκότο, Κλαρίνο
· Μονωδία, Μελοδραματική
· Ανώτερα Θεωρητικά
Σίγουρα θα πρέπει κάθε άνθρωπος στην ζωή του να έχει μια τουλάχιστον εμπειρία από την κλασική μουσική.
Μία μουσική και έναν πολιτισμό που αξίζει να διατηρηθεί, αν όχι για την μουσική, τότε σίγουρα για το μυαλό…